niedziela, 22 lipca 2012

Zwierz

Fotograficzna kocia akcja przynosi rezultaty - koty znajdują dom.





Jednak nie wszystko wychodzi tak jak miało być. W okolicy gdzie często chodzę z psem jest gospodarstwo - 2 psy przy budach. Jeden to pies w typie labradora, który jak był szczeniakiem łaził za nami i żałowałam, że nie ukradłąm go dla sąsiadki z 2 dzieci, bo domyślałam się, że jak podrośnie to skończy na łańcuchu.

3 lata minęły juz psu na łańcuchu. I nikt nie przejmuje się przepisem, że pies może być do 8h na łańcuchu... Nikt kto stworzył ten przepis nie pomyślał co z takim psem zrobić po 8h... Puścić luzem?

Ale dzisiejszy post o drugim psie - a la czarny owczarek, tak poddańczo uległy, że przylepiał się do ziemi jak przechodziłam. Przez ten czas psy miały się dobrze, jeśli można tak powiedzieć o zwierzakach, którym nie zapewnia się zaspokojenia ich potrzeb. Na wiosnę jednak, owczarkowy pies strasznie schudł. Nie wiem czy go przestali karmić, czy zaczął chorować, ale oprócz wyglądu indyjskiej, zapadłej krowy zachowywał się jak zawsze.... Przyniosłam mu przy okazji trochę żarcia, ale to nie było regularnie - bardziej chyba by uspokoić sumienie. Czas mijał a pies chudł coraz bardziej. Zastawiałam się czy zadzwonić do animalsów, ale przestraszyłam się, że dowiedzą się, że to ja doniosłam, bo niewiele osób tam przechodzi... Bałam się o swojego psa. I tak się zastanawiałam że pies zdechł. Tak zakładam, bo zniknął a wątpię, by komuś go ddali...

I taki smutny wniosek, ogólny, niezwiązany z kocimi zdjęciami. Ludzie często mówią, jak to jest źle, jak źle postępują inni, że trzeba tak i siak, że oni by lepiej... A może zamiast gadać warto rozejrzeć się i zobaczyć co można naprawić w swoim najbliższym otoczeniu?


2 komentarze:

  1. Kto to ma sprawdzać? Tachografy na budy założą? Przypuszczam, że wątpię :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby sołtys dostał info, że taki przepis wszedł... Ale jeśli nie ma zrozumienia ze strony właścicieli bud, oraz władz, tu sołtysa, to nie ma o czym mówić... Przepis pozostanie martwy.

    OdpowiedzUsuń