poniedziałek, 6 grudnia 2010

Festiwal czekolady - czyli szumna nazwa czegoś drobnego acz dobrego

Od piątku do niedzieli w Gdańsku odbywał się festiwal czekolady. Reklama w radiu skłoniła mnie do odwiedzenia budynku poczty polskiej na ul. Długiej. Bez owijania w bawełnę powiem że były trzy (!) stoiska;) Festiwal festiwalem, kupiłam wszystko co wyglądało na warte kupienia. Całe zwiedzanie zajęło jakieś 7 minut. No cóż, może po słowie festiwal spodziewałam się większej ilości stoisk, ale i tak nie narzekam, bo smak tych cudeniek wynagrodził lekkie zmieszanie!


Belgijska z bakaliami (biała pseudoczekolada, która nie jest przecież czekoladą, pod orzechem włoskim, była niepotrzebna)

Drugie nierewelacyjne były prażone migdały w belgijskiej czekoladzie (migdały nie były po prostu prażone;)

Tu cudeńko - pięknie wygląda i choć Pani sprzedawczyni powiedziała, że to pełen odlew czekoladowy, okazało się, że w środku jest masa! Ale jaka... świeża, owocowa, ale to bardziej połączenie świeżości truskawek z tą z cytrusów! Szkoda, ze nie wiem, co faktycznie było w środku!

 Dalej ciasteczko z malinami w musie z gorzkiej czekolady. Wzorek był z ciasta migdałowego, bez mąki. Zewnętrzne elementy były przerostem formy nad treścią, ale maliny z czekoladą w środku broniły całości...


Tu opera - deser, który znam i który w wersji domowej mojej jest smaczniejszy, aczkolwiek brzydziej wygląda;) 5+ za wygląd;)

No i nieskrywany zwycięzca! Mus z ciemnej czekolady z poziomkami....

Brak słów;)





A tu kilka słów o tym jak zdjęcia powstały. Zdjęcia były robione wieczorem, więc nie było mowy o naturalnym oświetleniu a chciałam uzyskać efekt studyjny.

Lampę zewnętrzną ustawiłam w trybie remote (wyzwalana błyskiej lampy wbudowanej), kierując ją mniej lub bardziej na folię aluminiową, by podświetlić ciastka od tyłu. Z przodu doświetlone lampą wbudowaną, czasem przysłanianą papierkiem;)))

Sposób jest prosty, ale daje dobre efekty przy małych przedmiotach. I gdyby mi sie bardziej chciało, to bym i statyw wzięła i więcej foli z różnych stron;) A tak, na szybko jest co jest;)
Smacznego;)


1 komentarz:

  1. Ciekawe zdjęcia. Jeśli masz ochotę to odwiedź mojego bloga i powiedz co myślisz o tematyce.

    http://federicomahoragrouppolska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń